Λογότυπο Κλίμακας

Κέντρο Ημέρας για την Πρόληψη της Αυτοκτονίας – 1018

Η ΚΛΙΜΑΚΑ λειτουργεί από το 2007, τη Γραμμή Παρέμβασης για την Αυτοκτονία με το νούμερο 1018. Η Γραμμή λειτουργεί σε εικοσιτετράωρη βάση, 7 ημέρες την εβδομάδα και δέχεται κλήσεις από κινητό ή σταθερό τηλέφωνο, από όλες τις περιοχές της Ελλάδας, με αστική χρέωση. Οι κλήσεις είναι ανώνυμες και εμπιστευτικές.

Απευθύνεται σε Ανθρώπους που σκέφτονται να αυτοκτονήσουν, που έχουν αποπειραθεί να αυτοκτονήσουν στο παρελθόν, άτομα  με αυτοκαταστροφική συμπεριφορά, άτομα που βιώνουν την απώλεια, ή ανησυχούν για κάποιο δικό τους άνθρωπο.

Λογότυπο Οργανισμού Κατά των Ναρκωτικών

Τηλεφωνική γραμμή ΟΚΑΝΑ – 1031

Βασικός στόχος της λειτουργίας της είναι -τηρώντας το απόρρητο και την ανωνυμία- να παρέχει άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικά με τις ψυχοτρόπες ουσίες και τη χρήση τους, την πρόληψη και τη λειτουργία των Κέντρων Πρόληψης, τη θεραπεία και τις υπάρχουσες υπηρεσίες, τον ΟΚΑΝΑ και τα προγράμματά του, εξατομικευμένη συμβουλευτική υποστήριξη βραχείας διάρκειας, άμεση βοήθεια και ψυχολογική υποστήριξη σε καταστάσεις κρίσης, οι οποίες σχετίζονται με τη χρήση ουσιών (σύνδρομο στέρησης, αυτοκτονική συμπεριφορά, πρόληψη υποτροπής)

Το ειδικευμένο προσωπικό της Τηλεφωνικής Γραμμής είναι στη διάθεση του κοινού, καλώντας το τετραψήφιο νούμερο 1031 από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες 08.00 έως 16.00.

Λογότυπο Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων

Τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης «ΙΘΑΚΗ» ΚΕ.Θ.Ε.Α – 1145

Προγράμματα υποστήριξης και θεραπείας εξαρτημένων ατόμων.

Παρεχόμενες υπηρεσίες: Ενημέρωση για θέματα εξαρτησιογόνων ουσιών. Πληροφόρηση για υπηρεσίες αντιμετώπισης του προβλήματος σε όλη την Ελλάδα. Ψυχολογική υποστήριξη μέσα από τη διαδικασία της ενεργητικής ακρόασης και της συζήτησης μέσω τηλεφώνου σε κλίμα εμπιστοσύνης και σεβασμού. Η Γραμμή Λειτουργεί με αστική χρέωση για όλη την Ελλάδα.

Λογότυπο Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων

Γραμμή ΚΕΘΑ τζόγος – 1114

Η τηλεφωνική Γραμμή Ψυχολογικής Υποστήριξης και Τηλεσυμβουλευτικής 1114 έχει στόχο την παροχή ενημέρωσης και βοήθειας για τα ζητήματα που δημιουργεί η προβληματική ενασχόληση με τον τζόγο στους ίδιους τους παίκτες, τα μέλη της οικογένειάς τους και τα φιλικά τους πρόσωπα. Η Γραμμή λειτουργεί Δευτέρα έως Παρασκευή, 9.00 το πρωί με 9 το βράδυ. Η επικοινωνία είναι ανώνυμη με σεβασμό στο απόρρητο. Υπηρεσίες ενημέρωσης και υποστήριξης παρέχονται και μέσω e-mail (τηλεσυμβουλευτική) στο 1114a@kethea-alfa.gr . Η χρέωση της κλήσης διαμορφώνεται από τον πάροχο κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας.

Λογότυπο τηλεφωνικής γραμμής ψυχοκοινωνικής υποστήριξης 10306

Τηλεφωνική Γραμμή Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης – 10306

Η Γραμμή 10306 λειτουργεί δωρεάν και ανώνυμα όλο το 24ωρο. Απευθύνεται σε πολίτες κάθε φύλου και κάθε ηλικίας για οποιοδήποτε θέμα ψυχικής υγείας τους απασχολεί (π.χ. άγχος, οικογενειακά ζητήματα, πένθος, κρίση πανικού). Σκοπός είναι η παροχή υποστήριξης, πληροφόρησης και καθοδήγησης, εφόσον χρειάζεται, ώστε να γίνει η ψυχική υγεία προσβάσιμη σε όλoυς μας.

Καλώντας στο 10306 από σταθερό ή κινητό, χωρίς χρέωση, έχετε πρόσβαση στις εξής υπηρεσίες, πατώντας τα πλήκτρα 1, 2, 3 και 4 αντίστοιχα:

1. Παροχή ψυχολογικής στήριξης. Καθημερινά όλο το εικοσιτετράωρο. Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται από ψυχολόγους σε 4 βάρδιες.
2. Παροχή ψυχοκοινωνικής μέριμνας. Καθημερινά από 09.00 έως 21.00. Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται από κοινωνικούς λειτουργούς σε 2 βάρδιες. Η υπηρεσία δεν λειτουργεί τις βραδινές ώρες γιατί τα ερωτήματα συνδέονται με τις υπηρεσίες πρόνοιας.
3. Παροχή ψυχολογικής στήριξης οικογενειών, παιδιών και εφήβων. Καθημερινά όλο το εικοσιτετράωρο. Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και το Χαμόγελου του Παιδιού με εκτροπή στο νούμερο του τηλεφωνικού κέντρου του στο 1056 για τις ώρες 21:00-09:00.
4. Παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε πρόσφυγες από την Ουκρανία. Δευτέρα-Παρασκευή από 09.00 έως 21.00. Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται από ψυχολόγους που μιλούν την Ουκρανική και Ρωσική γλώσσα.

Λογότυπο Συμουλευτικού Κέντρου Γυναικών

Η γραμμή SOS – 15900 (για την Έμφυλη Βία)

Η Γραμμή  SOS 15900 είναι μία υπηρεσία εθνικής εμβέλειας που δίνει τη δυνατότητα στις γυναίκες θύματα βίας ή σε τρίτα πρόσωπα να επικοινωνήσουν άμεσα µε ένα φορέα αντιμετώπισης της έµφυλης βίας. Τη γραμμή στελεχώνουν ψυχολόγοι και κοινωνιολόγοι που παρέχουν άμεση βοήθεια σε έκτακτα και επείγοντα περιστατικά βίας σε 24ωρη βάση, 365 μέρες το χρόνο. Ταυτόχρονα υπάρχει δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας των γυναικών.

Γραμμή Βοηθείας “help-line

Τηλεφωνική γραμμή για χρήση διαδικτύου/ κινητού τηλεφώνου/ ηλεκτρονικών παιχνιδιών – 210 6007686

Η Γραμμή Βοηθείας “help-line 210 6007686” απευθύνεται σε παιδιά & εφήβους και τις οικογένειές τους, παρέχοντας υποστήριξη και συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη χρήση του Διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (παρενόχληση, εξάρτηση, επιβλαβές περιεχόμενο, παιδοφιλία κ.λπ). Η Γραμμή Βοηθείας αποτελεί έναν από τους τρεις άξονες του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου το οποίο υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στο πλαίσιο του προγράμματος πλαισίου Safer Internet με τους δύο άλλους άξονες τη Δράση Ενημέρωσης saferinternet4kids.gr και την Ανοιχτή Γραμμή Καταγγελιών για Παράνομο Περιεχόμενο και Παράνομη Συμπεριφορά στο Διαδίκτυο SafeLine.gr.

Λογότυπο Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Ε.Κ.Κ.Α. Εθνικό Κέντρο Κοινωνικής αλληλεγγύης- Γραμμή Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας – 197

Η Γραμμή Άμεσης Κοινωνικής Βοήθειας «197» είναι  δωρεάν (χωρίς χρέωση από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο) για τους πολίτες και λειτουργεί όλο το 24ωρο, ως γραμμή  έκτακτης ανάγκης για την παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε ενήλικα άτομα. Απευθύνεται σε όσους αντιμετωπίζουν δυσκολίες ή προβλήματα ψυχοκοινωνικής  φύσης, αλλά κυρίως απευθύνεται σε άτομα, οικογένειες και ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες, που διέρχονται κάποιας μορφής κρίση ή περιέρχονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, όπως για παράδειγμα τα θύματα οικογενειακής βίας, οι ενήλικοι και οι ηλικιωμένοι που χρήζουν άμεσης ψυχολογικής υποστήριξης και κοινωνικής βοήθειας, τα άτομα που βρίσκονται σε κρίση ή/και σε κίνδυνο βλάβης, τα θύματα παράνομης διακίνησης με σκοπό την σεξουαλική ή οικονομική εκμετάλλευση, τα θύματα φυσικών και άλλων καταστροφών, κτλ. Η Γραμμή λειτουργεί σε 24ωρη βάση, 365 ημέρες το χρόνο.

Λογότυπο Γραμμή Ζωής

Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS – 1065

Η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1065 συμβάλει θετικά σε περιστατικά αναγγελίας εξαφάνισης ηλικιωμένων αλλά και σε περιστατικά καταγγελίας κακομεταχείρισης, κακοποίησης ή παραμέλησης ηλικιωμένων.

Η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1065 απευθύνεται σε Ηλικιωμένους θύματα παραμέλησης ή/και κακομεταχείρισης, θύματα οικονομικής εκμετάλλευσης, θύματα ψυχικής, σωματικής ή/και σεξουαλικής βίας, ηλικιωμένους που αντιμετωπίζουν προβλήματα οικογενειακά ή/και κοινωνικά, που αντιμετωπίζουν προβλήματα από τα παιδιά τους, με σοβαρά προβλήματα υγείας.

Λογότυπο Χαμόγελο του Παιδιού

Εθνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS – 1056

Η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 λειτουργεί από «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και είναι στη διάθεση κάθε παιδιού και ενήλικα για την παροχή υποστήριξης σε θέματα που τους απασχολούν. Είναι διαθέσιμη πανελλαδικά, 24ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο. Οι κλήσεις προς τη Γραμμή SOS 1056 είναι δωρεάν από σταθερό και κινητό τηλέφωνο.

Λογότυπο Χαμόγελο του Παιδιού

Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών και Ενηλίκων 116111

Η Ευρωπαϊκή Γραμμή Υποστήριξης Παιδιών 116111 παρέχει δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη σε παιδιά αλλά και σε ενήλικες και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη φαινομένων Βίας που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα παιδιά (Σωματική, Σεξουαλική & Ψυχολογική Κακοποίηση, Παραμέληση, Bullying, Παράνομη διακίνηση & εμπορία) καθώς και σε περιστατικά Εξαφάνισης. Η Γραμμή 116111 είναι διαθέσιμη πανελλαδικά, 24ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες το χρόνο και οι κλήσεις είναι δωρεάν από σταθερό και κινητό τηλέφωνο.

Λογότυπο Εθνικού Κέντρου Κοινωνικής Αλληλεγγύης

Εθνική γραμμή παιδικής προστασίας – 1107

Η Εθνική Γραμμή Παιδικής Προστασίας «1107» έχει κύριο σκοπό:

  • να παρέχει τηλεφωνική συμβουλευτική, ψυχολογική και κοινωνική υποστήριξη σε ανηλίκους, γονείς, εκπαιδευτικούς, κ.α.
  • να ενημερώνει και να πληροφορεί τους ανηλίκους για ψυχοκοινωνικά θέματα που τους απασχολούν, καθώς και τους ενήλικες για θέματα ανατροφής και παιδικής προστασίας
  • να τους διασυνδέει και να τους παραπέμπει στις αρμόδιες Υπηρεσίες Κοινωνικής Προστασίας για περαιτέρω συνεργασία προκειμένου να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το κάθε πρόβλημα.
  • να υποδέχεται αιτήματα και αναφορές για ανήλικους που βρίσκονται σε κίνδυνο (λόγω κακοποίησης, παραμέλησης, εμπορίας, εκμετάλλευσης ή θυματοποίησης) και να διαβιβάζει τις καταγγελίες παραμέλησης-κακοποίησης παιδιών στις αρμόδιες κατά τόπους Εισαγγελικές Αρχές
  • να συνεργάζεται με τις Εισαγγελικές και άλλες αρμόδιες Αρχές για την άμεση κοινωνική προστασία των ανηλίκων σε κίνδυνο
  • να κινητοποιεί τους μηχανισμούς κοινωνικής παρέμβασης του Ε.Κ.Κ.Α. ή/και άλλων Υπηρεσιών για την παροχή ψυχοκοινωνικής βοήθειας και υποστήριξης σε ανηλίκους
  • να συνεργάζεται με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς παιδικής προστασίας για την άμεση εξυπηρέτηση επειγόντων αιτημάτων κοινωνικής φροντίδας και προστασίας ανηλίκων, αλλά και στήριξης των οικογενειών τους
  • να πληροφορεί πολίτες και υπαλλήλους φορέων σχετικά με την αναδοχή και την υιοθεσία παιδιών, τη λειτουργίας της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμα ANYNET, στο πλαίσιο της υλοποίησης του Ν. 4538/2018 «περί αναδοχής και υιοθεσίας»

Οι κλήσεις προς την Εθνική Γραμμή  Παιδικής Προστασίας «1107» είναι χωρίς χρέωση (από σταθερό και κινητό τηλέφωνο)

Λογότυπο Συνήγορου του Παιδιού

Συνήγορος του παιδιού – 213 1306703, 213 1306605, 800 11 32000

Ο συνήγορος του παιδιού ερευνά συγκεκριμένες παραβιάσεις δικαιωμάτων των παιδιών από φορείς ή άτομα και προτείνει τρόπους προστασίας τους , προσπαθεί να κάνει γνωστά τα δικαιώματα των παιδιών σε όλους και πρώτα απ’ όλα στα ίδια τα παιδιά , φροντίζει ώστε τα παιδιά να συμμετέχουν και να ακούγεται η φωνή τους στα θέματα που τα αφορούν, παρακολουθεί την εφαρμογή των νόμων για τα παιδιά και κάνει προτάσεις προς την Πολιτεία για να λάβει μέτρα προς το συμφέρον τους, συναντά τα παιδιά στους χώρους όπου ζουν, εκπαιδεύονται και περνούν την καθημερινότητά τους, συζητά τα προβλήματα που τα απασχολούν και ακούει τις απόψεις και τις προτάσεις τους.

Γραμμή Ψυχολογικής Στήριξης ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ – 11528

Γραμμή Ψυχολογικής Στήριξης ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ – 11528

Αφορά λεσβίες, γκέι, αμφί, τρανς άτομα, κουήρ και ιντερσεξ, τις οικογένειές τους, για εκπαιδευτικούς και για κάθε άνθρωπο που έχει ερωτήματα σχετικά με τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα ή/και έκφραση φύλου. Η οργανωτική και επιστημονική ομάδα του 11528-ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ ενθαρρύνει και επιδιώκει τη συνεργασία, την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας σε θέματα που αφορούν την ταυτότητα φύλου, την ομόφυλη συντροφικότητα και τον σεξουαλικό προσανατολισμό. Συμβάλει στην πρόληψη, στην παρέμβαση και στην καταπολέμηση των διακρίσεων, της ρητορικής μίσους, της ομοφοβίας/τρανσφοβίας, του κοινωνικού αποκλεισμού λόγω του σεξουαλικού προσανατολισμού και της ταυτότητας φύλου και της διακριτικής αποσιώπησης αυτών.

*Εκτός από τις  παραπάνω τηλεφωνικές γραμμές άμεσης ψυχοκοινωνικής στήριξης,  μπορείτε να αναζητήσετε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υγείας, επιπλέον χρήσιμους συνδέσμους  για Συλλόγους Ασθενών  που παρέχουν υπηρεσίες στήριξης και συμβουλευτικής.